fbpx

איך ליצור בעצמי את הקמפיין הראשון לעסק שלי?

קמפיין שיווקי יעיל דורש מחקר, תכנון, זמן וסבלנות. יש הרבה מתחרים שצריך להתחרות בהם כדי להבטיח שהמסר שלך יגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון, לכן חשוב מאוד לקחת את הזמן ולתכנן כל שלב כמו שצריך.

מאמר זה יראה לך את האלמנטים והשלבים הנדרשים ליצירה ויישום של הקמפיין המוצלח הראשון שלכם. 

אז בואו נתחיל!

איך יוצרים קמפיין שיווקי מוצלח?

כדי לסדר את זה, חילקנו את התהליך ל7 שלבים ברורים:

שלב 1: קודם כל, תקבעו מה התקציב שלכם.

אתם תרצו לקבוע את התקציב שלכם, למה? מכיוון שמחקר מי הלקוח האידאלי שלכם גם יעלה כסף, ותרצו לכלול את העלויות הללו כחלק מתקציב מסע הפרסום שלכם. קביעה בשלב מוקדם של כמה כסף תוכלו להוציא בתהליך תכנון הקמפיין תעזור לקבוע את היעדים, האסטרטגיה שלכם ואפילו כמה תוכן תוכלו ליצור. 

שלב 2: בצעו מחקר שוק.

מחקר שוק חיוני כדי להבין מי הקהל שלכם. חלקכם בטח חושבים בראש שהם יודעים כבר מי הקהל שלהם, אבל לאחר מחקר שוק מעמיק וטוב אפשר לגלות דברים מדהימים על הקהל שלכם ולגלות עוד המון קהלים שאפילו לא הייתם מודעים אליהם לפני.

איך מתחילים? 

קודם כל תארו את המוצר או השירות שלכם, את התכונות והיתרונות שלו בפירוט, כמו גם כיצד הוא שונה מהמתחרים שלך? לאחר מכן התמקדו בתכונות העיקריות של המוצר/שירות שלכם, כולל התמחור שלו, העבודה שצריך לבצע, הלוגיסטיקה  ולבסוף, אספו את כל המידע ותארגנו אותו מול העניים במסמך וורד/מחברת. 

כמה דברים שכדאי להכניס במחקר שלכם:

  • דינמיקה עכשווית בשוק, כמו עונתיות/טרנדים/חגים.
  • מה המתחרים שלכם מוכרים?
  • גודל/תחרות התעשייה בה אתם נמצאים.
  • ספקים ושותפים פוטנציאליים שתוכלו לסמוך עליהם.
  • מי השוק המרכזי שלכם?
  • מה אתם מוכרים או מציעים?
  • מה אתם שונים מהמתחרים שלכם? (כאן מומלץ לחשוב טוב מאוד – סופר חשוב)

בשלב זה, אתם כבר צריכים להכיר את המתחרים שלכם ולפתח את הצעת המכירה הייחודית שלכם (USP).
תרגילים אלה יעזרו לכם לקבוע מי הם קהל היעד שלכם וכיצד למכור להם ביעילות את המוצר או השירות שלכם. 

מחקר השוק יתן לכם הבנה נרחבת ואפשרות לעבור לשלב הבא – מחקר האווטאר שלכם.

שלב 3: תכירו את האווטאר(הלקוח הפוטנציאלי) שלכם.

למרות שמחקר האווטאר שלכם הוא לעתים קרובות חלק מתהליך מחקר השוק, הוא חשוב מספיק כדי לקבל שלב משלו.

כדי להתחיל להכיר מי האווטאר של העסק שלכם אתם צריכים להתחיל לשאול את עצמכם שאלות. 

מה המניעים של הלקוחות שלכם? איך הם אוהבים לתקשר? איפה הם אוהבים למצוא מידע? באילו רשתות חברתיות הם משתמשים? אם הם משתמשים במדיה חברתית, על מה הם מדברים או מחפשים? ידיעת התשובות לשאלות אלו תעזור לכם לפתח אסטרטגיית שיווק מוצלחת.

איך יוצרים פרופיל לאווטאר(הלקוח הפוטנציאלי) שלכם?

ראשית, תארו את לקוח היעד האידיאלי שלכם במונחים של גיל, מגדר, הרכב משפחה, משכורת, נשוי/לא נשוי, אורח חיים, דפוסי רכישה, התנגדויות לקנייה, תחביבים וכו'.

עשו זאת באמצעות קבוצות מיקוד אישיות או מקוונות (אם יש לכם תקציב), סקרי לקוחות, חידון ממוקד לעוקבים שלכם ברשתות החברתיות, תוכלו גם להשתמש בכלים דיגיטליים למציאת לקהל או סקרים חיצוניים בתשלום כדי לקבל את המידע הזה. אם תגלו מי מגיב/ה למוצר/שירות שלכם בצורה הכי נלהבת, תבינו מי הלקוח האידיאלי עבורכם!

המידע שאתם צריכים כדי להכיר כמו שצריך את האווטאר שלכם כולל:

  • האם זה גבר או אשה?
  • איזה סוג עבודה יש לו/ה?
  • מה גובה המשכורת שלו/ה?
  • איזה סוג חינוך יש לו/ה?
  • איפה הוא גר/ה?
  • מה הגיל שלו/ה?
  • מה הן הבעיות שלו? אלו הן בעיות ספציפיות שהלקוחות הנוכחיים או הפוטנציאליים שלכם מתמודדים איתם, למשל, הם רוצים לחסוך כסף או זמן ומחפשים מוצר או שירות שיעזור להם לעשות זאת.
  • אילו סוגי תוכן הם אוהבים/לא אוהבים?
  • מה הפחד הכי גדול שלו/ה?

לאחר שתענו כמו שצריך על השאלות האלו תוכלו לבנות פרופיל אווטאר ללקוח האידיאלי עבורכם.

שלב 4: תכתבו מה היעדים שאתם רוצים לקמפיין.

לאחר שקבעתם כיצד למכור את המוצר/שירות שלכם ולמי למכור אותו, תוכלו להתחיל לשרטט את יעדי הקמפיין הספציפיים שלכם ולקשור אותם לתכנית שיווק דיגיטלית אסטרטגית. כאן תגדירו את 'המטרה הגדולה' עבור מסע הפרסום שלכם. מטרה זו תקבע את האסטרטגיה והאופי של הקמפיין שלכם.

תוכלו להחליט אם ההתמקדות שלכם היא ביצירת מודעות למותג, גיוס לקוחות או שימור וצמיחה. לאחר מכן עליכם לבחור ולעקוב אחר נתוני הביצועים על סמך יעדים אלו.

בשלב זה אתם כבר בחרתם את התקציב שלכם, לכן תוכלו להתאים את היעדים שלכם לתקציב. לדוגמה, אולי תרצו להוציא 3000 ש"ח בחודש על מודעות פייסבוק ולקבל X צפיות וכמות X של לקוחות חדשים. עד שתגיעו לחלק הניתוח של הקמפיין שלכם (עוד על כך בהמשך), תוכלו לקבוע בקלות את החזר ה-ROI שלכם בקמפיין ולראות אם השגתם את המטרות שלכם.

לבסוף, במהלך שלב זה, תרצו להחליט באילו סוגי תוכן להשתמש במסע הפרסום שלכם, הקפידו לקחת בחשבון את העדפות האישיות שלכם ושל האווטאר שלכם. האם האווטאר שלכם יעדיף לקרוא? לצפות בסרטונים? הוא יגיב טוב לפרסומות? לקבלת התוצאות הטובות ביותר, צרו תוכן שניתן למנף בפורמטים רבים (כך תוכלו להעלות אותו בצורות שונות ולבצע ניסוי וטעייה).

שלב 5: יצירת התוכן. 

אז עשיתם את המחקר שלכם ואתם מוכנים להתחיל ליצור תוכן. אבל אתם לא צריכים לעשות הכל. ישנם הרבה אפרויות למיקור חוץ כמו כותבים עצמאיים או סוכנויות כדי ליצור את התוכן שלכם (תמונות, ספרים אלקטרוניים, סרטונים, גרפיקה וכו') כך שתוכלו להתמקד רק באסטרטגיה. תוכלו לבחור לבצע חלק או את כל יצירת התוכן בעצמכם אם תעדיפו לחסוך אך תקפידו לשמור על רמה גבוהה כדי למקסם את תוצאות הקמפיין שלכם.

לא משנה מה תחליטו, הקפידו לשמור על האופי הדיגיטלי והעיצובי שבחרתם לעסק שלכם.

שלב 6: יצירת הקמפיין עצמו.

לאחר שהכנתם את כל התוכן השיווקי ועשיתם את כל המחקרים שצריך לעשות (שלבים 1-4) תוכלו ליצור סוף סוף את הקמפיין הראשון שלכם. 

יש המון פלטפורמות ליצור שם את הקמפיין שלכם ולכל פלטפורמה כמה סוגים של קמפיין, תבחרו בזאת שאתם מכירים כדי שלא תצטרכו ללמוד מ0 פלטפורמה חדשה או לחילופין תוכלו להיעזר במידע שיש לכל פלטפורמה להציע כדי לדעת איך ליצור את הקמפיינים מבחינה טכנית.

רבים מבעלי העסקים מכירים ומעדיפים את פייסבוק/אינסטגרם, אבל תוכלו גם לבחור בגוגל חיפוש/יוטיוב/טיקטוק ועוד ועוד.

עם זאת, לא כל פלטפורמת פרסום תתאים לעסק שלכם. תשאלו את עצמכם בהתאם למחקר ולתוכן שיצרתם איזו פלטפורמה הכי תתאים לאופי האסטרטגיה שלכם.

קמפיין שיווקי מוצלח צריך לכלול את המרכיבים הבאים:

  • הוספת פיקסל/טאג מנגר של אנליטיקס.
  • תוכן טוב למודעה עצמה.
  • קופי(הטקסט השיווקי) טוב למודעה עצמה.
  • דף נחיתה/אתר עם אחוז המרה טוב.
  • סדרת מיילים מוכנים לשליחה להעלאת אחוז ההמרה.
  • פלטפורמה לניהול קשרי לקוחות(CRM).
  • אוטומציה שתנהל את הכל ותהפוך את התהליך ליעיל.

בנוסף ישנם עוד מגוון מרכיבים כמו קופונים,עדויות לקוחות ועוד ועוד, אך אלו הם העיקריים והחשובים.

לפני שתמשיכו לשלב הבא, וודאו שאתם יוצרים תקציר של הקמפיין השיווקי שלכם כדי למפות כל רכיב במסע הפרסום שלכם.

שלב 7: שלב ניתוח הנתונים (השלב הכי חשוב!)

כל קמפיין מוצלח נהפך להיות כזה בעכבות בחינה של הנתונים והתאמה של הקמפיין אליהם, לאחר כמה ימים שהקמפיין באוויר תצטרכו לקרוא את הנתונים ולהבין מה צריך לשפר/להוסיף/להוריד כדי לייעל את הקמפיין שלכם ולהוריד את העלות לתוצאה שבחרתם כיעד.

הנה כמה נקודות חשובות להתייחס אליהם בעת ניתוח הנתונים:

  • אחוז האנשים שנכנסו למודעה מתוך אלו שראו אותה.
  • אחוז האנשים שהמירו לתוצאה מתוך אלו שנכנסו.
  • המעורבות (לייקים, שיתופים) במודעה עצמה (רלוונטי לפייסבוק/אינסטגרם בדרך כלל).
  • זמן השהייה הממוצע באתר/דף הנחיתה שאליו המודעה שולחת.
  • מחיר הקליקים/ההמרות.

המטרה בניתוח הנתונים הוא לרשום את כל הדברים האלו, לקבל מסקנות ולשפר את הקמפיין כדי לקבל תוצאות טובות יותר עד לניתוח הנתונים הבא (וחוזר חלילה).

חשוב מאוד להבין כמה שיותר את הנתונים של הקמפיין שלכם כדי שתוכלו לשפר אותו בצורה הטובה ביותר.

לסיכום:

יצירת קמפיין שיווקי ראשון יכול להיות מלחיץ ולא ברור בכלל, במאמר זה סידרנו קצת את העניינים ורשמנו לכם מדריך מפורט עם שלבים שבעזרתו תוכלו לייצר לעסק שלכם את הקמפיין הראשון והמוצלח שלכם!

המלצה שלנו, אל תפסיקו ללמוד.

אנחנו בדיגיטל פלייס מאחלים לכם המון בהצלחה וכאן לכל שאלה.

תוכן עניינים

שתפו אם אהבתם >>>

הירשמו וקבלו את כל הידע הזה ישירות אליכם!

עוד פוסטים שאולי יעניינו אותך >>>

מדריכים על עיצוב גרפי לעסקים

איך ליצור בקלות פוסטים מעוצבים, קאברים לרילס, פלייארים ועוד *בחינם* בעזרת קנבה

אהלן חברים יקרים כאן אביאור, שותף ובעלים בחברת אינטואיט, והיום אני רוצה לדבר איתכם על התוכנה המדהימה והמטורפת שקוראים לה: קאנבה. Canva היא כלי עיצוב גרפי מקוון שזמין לשימוש בחינם. אפשר להשתמש בה כדי ליצור פוסטים לרשתות חברתיות, מצגות, פוסטרים, סרטונים, לוגואים ועוד. באמת שזאת תוכנה חובה לכל בעל/ת עסק,

לקריאה עכשיו »
מדריכים על עיצוב גרפי לעסקים

איך ליצור כל מה שצריך לעסק מבחינה מיתוגית | לוגו, פרופילים לרשתות, קאבר לפייסבוק וליוטיוב בעזרת קאנבה | מדריך מצולם לבעלי עסקים

אהלן חברים, כאן דניאל, שותף ובעלים בחברת אינטואיט פרסום, יצירת זהות מיתוגית עקבית ומזוהה היא קריטית להצלחתו של כל עסק קטן וגדול. על מנת לבנות מותג מצליח, חשוב לייצר אלמנטים ויזואליים שלוכדים את ערכי הליבה והחזון של העסק. במדריך המקיף הזה, אסביר לכם כיצד ליצור בקלות רבה את כל האלמנטים

לקריאה עכשיו »
מדריכים על כלים לעסקים

5 תוכנות שיעזרו לך בתור בעל עסק שהוא גם ONE MAN SHOW

אהלן חברים, כאן אביאור, שותף ובעלים בחברת אינטואיט. היום אני רוצה לשתף איתכם ב5 תוכנות שיכולות לעזור לכל בעל עסק שהוא גם ONE MAN SHOW(אחד כזה שעושה הכל בעצמו) אני אשתף בכלים שאני אישית הייתי משתמש בהם בתחילת הדרך כשהייתי לבד (חוץ מהchatgpt שלא היה עוד קיים) מקווה שתפיקו תועלת

לקריאה עכשיו »
מדריכים על אוטומציות ומערכות CRM לעסקים

איך ליצור דף נחיתה שהוא גם צאטבוט סופר מגניב לעסק שלכם בחינם ובפחות משעה – מדריך מלא ומצולם

היי חברים יקרים, כאן אביאור, שותף ובעלים בחברת אינטואיט, והיום אני רוצה להראות לכם איך אתם יכולים לבנות לעסק שלכם דף נחיתה, סופר מגניב ואינטואטיבי, שגם יודע לשאול שאלות ושתוכלו לשלוח אנשים לשם ולקבל לידים מדויקים יותר, מדובר בצאטבוט מגניב שישאל שאלות ובסופו יהיה לכם את הפרטים של הליד, אז

לקריאה עכשיו »