fbpx

איך לייצר תוכן לעסק שלי על פי אסטרטגיה?

*המאמר כתוב בלשון זכר אך כמובן שפונה לשני המינים*

 70 מיליון פוסטים בבלוג מתפרסמים מדי חודש בעולם, מה שמשתווה ל-2 מיליון בממוצע מדי יום (מקור). זה הרבה תוכן. אז איך תופסים מקום בשוק רווי יתר? איך אנחנו יוצרים תוכן שהלקוחות שלנו עדיין ימצאו בעל ערך?

המטרה היא לא יותר תוכן, אלא תוכן בעל יותר ערך.

זה נשמע מובן מאליו אבל, למרבה הצער, עסקים ואפילו משווקים רבים עדיין מזלזלים בחשיבותה של אסטרטגיית תוכן מתוכננת בקפידה ומתועדת היטב. רבים עדיין בוחרים בכמות, על פני איכות.

זו גישה שכבר אינה בת קיימא ולעיתים רחוקות מביאה תוצאות.

בין אם אתה מפרסם כרגע תוכן ללא תוכנית מסודרת או שכבר יש לך אסטרטגיית תוכן שברצונך לשפר, מאמר זה יראה לך כיצד ליצור תוכנית תוכן מנצחת.

אבל לפני שנעבור לעצה המפורטת שלנו, בוא נגדיר תחילה מהי אסטרטגיית תוכן והסיבות שבגללן כדאי לשלב אחת בתוכנית השיווק שלך, לא משנה באיזה תעשייה אתה עוסק.

כחלק מצוות האורגני כאן בדיגיטל פלייס, פיתוח אסטרטגיית תוכן עבור לקוחותינו הוא חלק מהיומיום. כאשר יותר ויותר עסקים מבינים את החשיבות של אסטרטגיית תוכן ומשקיעים בהם, כיצד תוכל לנקוט בצעדים כדי לוודא שהתוכן שלך בולט מהשאר?

אבל רגע, שיווק באמצעות תוכן מתאים בכלל לעסק שלי?

כנראה שכן. אם יש לך לקוחות, יש לך הזדמנויות לעלות תוכן מותאם אליהם. זה באמת כל כך פשוט.

אם אתה נמצא במה שנחשב לענף נישה, אל תעשה את הטעות לחשוב שיצירת תוכן מעולה זה לא משהו שמתאים לך.

תחשוב אחורה לשבוע האחרון – כמה פעמים הקלדת בגוגל?

דברים כמו – "הנפקת תו ירוק" ו"נורית לחץ אוויר בצמיגים כל הזמן נדלקת" אולי עולים בראש שלך. לא הנושאים הכי מרגשים, אבל גם להם יש כאלו שנותנים את התשובה המספקת לגולש וכך זוכים בתנועה הנחשקת לאתר שלהם.

מקד את תשומת הלב שלך בנתינת ערך לאנשים שזקוקים לך ולא תוכל לטעות.

אז מהי אסטרטגיית תוכן?

אסטרטגיית תוכן מגדירה כיצד אתה משתמש בתוכן כדי לספק את צרכי המשתמשים שלך ולעמוד ביעדים העסקיים שלך. זה מחליף את סוג הגישה של "לזרוק את זה החוצה ולקוות לטוב", ובמקום זאת, זה מאפשר לך לספק את התוכן הנכון, לקהל הנכון, עם מטרות ברורות בראש.

אסטרטגיית תוכן היא לא משהו שעושים פעם אחת ומחכים לתוצאות – היא צריכה להתפתח כל הזמן כדי להבטיח שאתה עומד בקצב הצרכים, הרצונות והדרישות של הלקוחות שלך בכל שלב במשפך השיווק של העסק שלך.

היום ב2022, אנשים הם מאוד דינמיים, לכן אתה צריך להתפתח ככל שהלקוחות שלך מתפתחים כדי שתוכל להתאים את אסטרטגיית התוכן שלך במטרה להשיג את היעדים העסקיים שלך, בין אם זה לעודד מעורבות, תנועה, לידים או מכירות.

לצורך פישוט הדברים, חילקנו את אסטרטגיית התוכן ל3 שלבים עיקריים:

מחקר – מטרת שלב המחקר היא לאסוף מידע רב ככל האפשר לקראת ביצוע התוכן. זה כולל הגדרת יעדים והבנת הקהל שלך, כמו גם בדיקת התחרות וביקורת על התוכן שכבר יש לך.

ביצוע – זהו שלב "לסיים דברים". בהתחשב במידע שנאסף בשלב המחקר, זה הזמן שבו אתה יוצר לוח זמנים (כמו לוח שנה) להעלאת התוכן שלך ומתחיל להפיק אותו. 

קבלת נתונים והתאמות -בשלב זה אתה צריך לנתח את יעילות התוכן שלך ובמידת הצורך, לבצע התאמות לתוכנית המקורית שלך כדי להפוך אותו לעוצמתי עוד יותר.

אז איך לפתח אסטרטגיית תוכן לעסק שלי?

כל אסטרטגיית תוכן דיגיטלי צריכה להתחיל בשלב מחקר שאמור לכלול את הפעולות הבאות:

1) הגדירו במדויק מה המטרות שלכם.

ללא יעדים מוגדרים היטב, תוכן הוא פחות אפקטיבי. לכן אסטרטגיית תוכן צריכה תמיד להתחיל בהגדרת מה אתה רוצה להשיג.

יעדי העסק יכולים כל הזמן להשתנות, אבל הנה כמה דוגמאות למטרות אסטרטגיית תוכן:

-מכירות

תוכן למטרת מכירות ללקוחות פוטנציאליים אמור לתת הרגשה שהעסק שלך הוא הטוב ביותר לעבוד איתו, שהמוצרים והשירותים שלך מתאימים לגולשים, ושיש לך ידע נרחב בתחום העסק שלך.

-יצירת לידים

ספרים אלקטרוניים, מדריכים, שליחת מיילים, ניוזלטר ועוד ועוד – ישנן דרכים רבות ושונות להשתמש בתוכן כדי ליצור לידים. המשותף לכולם זה איסוף הפרטים של הלקוחות הפוטנציאלים.

יש לוודא שמה שאתם מבקשים לא יהיה פולשני מדי. לדוגמה, בדרך כלל אנו ממליצים לא לבקש מספרי טלפון אלא אם כן בהחלט צריך.

-מודעות למותג

במקום פשוט למכור את המוצרים והשירותים שלך, תוכן ממותג מתמקד בערכים שלך כעסק ובמה שגורם לך להתבלט מהמתחרים.

תוכן שאומר ללקוחות פוטנציאליים במה אתה מאמין ובמה המותג שלך מייצג. למה הלקוחות צריכים לבחור בך על פני המתחרים שלך? תוכן מהסוג הזה עוצמתי מאוד לטווח הרחוק.

-תוכן סמכותי

קשור קשר הדוק לתוכן מהסוג של מודעות למותג, תוכן סמכותי עוסק בביסוס המותג שלך כסמכות בנישה שלך. אם זו תהיה המטרה שלך, התוכן שלך יתמקד בלהראות שיש לך הבנה טובה של השוק ושל הלקוחות שלך.

אתה תציג תובנות מקוריות ומומחיות ייחודית, במקום פשוט לחזור אחרי מה שהמתחרים שלכם או מובילי מחשבה אחרים אמרו.

בנוסף יש עוד סוגי תוכן אך אלו העיקריים וכדי למקסם תוצאות עדיף לשלב ביניהם בצורה חכמה ועקבית.

2) הגדירו את הקהל של העסק שלכם.

מחקר אישי של לקוחות או קונים הוא חיוני אם אתה רוצה שהאסטרטגיה שלך תצליח. השאלות שבהן אתה רוצה להתמקד כוללות:

-למי אתה רוצה להגיע?

-למה שיהיה אכפת להם מהעסק שלך?

-אילו בעיות העסק שלך יכול לפתור להם?

-איך ואיפה הם אוהבים לצרוך מידע? (גוגל/פייסבוק/אינסטגרם ועוד ועוד)

-מה הקהל שלך אומר על המותג שלך במדיה החברתית? תסתכל על הביקורות שהם משאירים או הפעל סקר.

מחקר מילות מפתח יעזור מאוד גם בשלב זה, שכן הוא ייתן לך הבנה מה המוצרים, הבעיות והשאלות המבוקשות ביותר של הלקוחות שלך.

3) אם יש, תעברו על התוכן שכבר קיים אצלכם.

ביצוע ביקורת תוכן יעזור לך באסטרטגיית התוכן שלך בכך שיחסוך לך זמן. יתכנו חלקי תוכן שיכולים להתאים עם כוונון או עדכון במקום שכתוב מלא. או מספר דפים קטנים שניתן לשלב אותם למדריך מקיף.

אם אתה גם יודע מה עובד (ומה לא!), תוכל להשתמש במידע הזה כדי להתאים את אסטרטגיית התוכן שלך ולהבטיח שכל מה שאתה עושה מגובה בנתונים קיימים.

לצורך ניתוח נתוני התוכן הקיים כמו שצריך, חלק אותו ל4 קבוצות:

-תוכן שיש לשמור: התוכן מתפקד היטב, עדיין רלוונטי ומתאים ליעדים הכוללים שלך. אין צורך בשינויים.

-תוכן שיש לעדכן: התוכן עדיין נותן ערך, אבל יש חלקים ספציפיים שהם מיותרים ולכן צריכים עדכון והוספת תוכן.

-תוכן שיש לאחד: השתמש בפעולה זו כאשר יש לך מספר דפים המכסים את אותם נושאים. שלב דפים אלה למדריך אחד.

-תוכן מיותר: התוכן מיותר/לא רלוונטי לגולשים או מקבל תנועה כה קטנה שלא כדאי לשמור. כאן, תרצה לקחת משתמשים לדף אחר במקום זאת בעזרת ביצוע הפניה (הפניית 301).

4) נתחו את המתחרים שלכם.

כדי שיצירת תוכן לטווח ארוך תהיה אפקטיבית, עליך להבין היטב את התעשייה שלך ואת שחקני המפתח שלה ולבצע ניתוח מתחרים מעמיק.

בדוק מה המתחרים שלך עושים

מה הם עושים טוב? 

באילו פורמטים של תוכן הם משתמשים? 

איזה סוג של מעורבות מניע התוכן שלהם? 

מה הן החוזקות שלהם?

מנקודת מבט של קידום אורגני לגוגל, אתה יכול להשתמש בכלים כגון Semrush או Ahrefs כדי להסתכל על התוכן בעל הביצועים הטובים ביותר של המתחרים שלך ולבדוק מהן מילות המפתח שהם מכוונים אליהם. גם ניתוח ידני הוא בעל ערך רב.

כדאי גם לזכור בשלב זה שהמתחרים שלך עשויים להיות שונים ממי שאתה מתחרה במנועי החיפוש. ייתכן שיש לך גם מתחרים שונים בהתאם למוצר/שירות שאתה מתמקד בו. ודא שאתה יודע מול מי אתה מתמודד.

5) ערכו מחקר מילות מפתח.

מחקר מילות מפתח הוא אחד הצעדים החשובים ביותר שיש לנקוט לפני שאתם קופצים ישר לאסטרטגיית תוכן. עליך לוודא שהתוכן שאתה יוצר בהמשך הדרך מובל על ידי מונחי חיפוש שאתה יודע שאנשים מחפשים כדי שהוא ידורג ביעילות בתוצאות החיפוש של גוגל.

ישנם המון כלים בעזרתם תוכלו לבצע מחקר מילות מפתח מקיף ונכון, בניהם גם מתכנן מילות המפתח של גוגל בחינם.

אם הבנתם הכל אז זה הזמן לעבור לשלב הביצוע וליצור את התוכנית לאסטרטגיית התוכן שלכם.

אז איך יוצרים תכנית מסודרת לאסטרטגיית התוכן?

בצורתה הבסיסית ביותר, תוכנית תוכן מפרטת איזה תוכן אתה מתכנן לפרסם ומתי. זה יכול לכלול הכל, מתוכן טקסט בלבד ועד לסוגים אחרים של תוכן, כגון וידאו ותוכן למדיות החברתיות.

אתה לא צריך שום תוכנה מפוארת, Excel או Google Sheet יספיקו, ובוודאי שלא חסרות תבניות אסטרטגיית תוכן זמינות באינטרנט.

היתרונות העיקריים של שימוש בלוח זמנים מתועד היטב הם:

-מאפשר לך לתכנן מראש ולארגן את התוכן שלך סביב אירועים מרכזיים, תאריכים והשקות מוצרים.

-נותן לך תצוגה ברורה של מה שמתרחש כדי שתוכל להקדיש מספיק זמן לעשות את כל ההכנות הנדרשות.

-עוזר לך לשמור על עקביות מכיוון שתוכל בקלות לזהות פערים ולמלא אותם בהתאם.

לסיכום:

אסטרטגיית התוכן שלך לא צריכה להיות משהו שאתה יוצר פעם אחת ואז משאיר ומחכה לתוצאות. ככל שהעסק שלך יגדל וישתנה, כך גם אסטרטגיית התוכן שלך תגדל, אז וודא שאתה בוחן אותה מחדש לפחות כל שישה חודשים.

חשוב לעקוב אחר כל הנתונים ולמטב את הביצועים בעזרתן, כך שככל שעובר הזמן, כך התוצאות יהיו יותר ויותר טובות ואפקטיבות.

אם אתה צריך עזרה באסטרטגיית התוכן שלך, אל תהסס לפנות אלינו.

תוכן עניינים

שתפו אם אהבתם >>>

הירשמו וקבלו את כל הידע הזה ישירות אליכם!

עוד פוסטים שאולי יעניינו אותך >>>

מדריכים לרשתות חברתיות

המדריך האולטימטיבי לשיווק בטיקטוק לעסקים ב-2024: טיפים, טמפלייטים ואסטרטגיות מנצחות

היי חברים, כאן אביאור – שותף ובעלים בחברת הפרסום אינטואיט. רציתי לפתוח ולהגיד שאני ממש נרגש לשתף אתכם במדריך מקיף זה על שיווק בטיקטוק לעסקים. אני כבר שנים בתחום השיווק הדיגיטלי, אבל האמת היא שממש התלהבתי מהאפשרויות שטיקטוק פתחה בשנים האחרונות. מדובר בפלטפורמה מדהימה עם קהל עצום וכלים ייחודיים, שיכולה

לקריאה עכשיו »
מדריכים על אתרים לעסקים

מדריך מלא לבעלי עסקים: כיצד להקים אתר בעזרת Site123

אהלן חברים כאן אביאור, שותף ובעלים בחברת אינטואיט, במאמר מצולם זה, אני אציג מדריך מפורט שילווה אתכם צעד אחר צעד בתהליך הקמת אתר לעסק שלכם באמצעות Site123. אז אני מתרגש, ויאלה בואו נתחיל! אז מה זה בכלל אתר Site123? Site123 הוא פלטפורמת בניית אתרים ברשת, מותאמת במיוחד למשתמשים ללא רקע

לקריאה עכשיו »
מדריכים על כלים לעסקים

5 תוכנות שיעזרו לך בתור בעל עסק שהוא גם ONE MAN SHOW

אהלן חברים, כאן אביאור, שותף ובעלים בחברת אינטואיט. היום אני רוצה לשתף איתכם ב5 תוכנות שיכולות לעזור לכל בעל עסק שהוא גם ONE MAN SHOW(אחד כזה שעושה הכל בעצמו) אני אשתף בכלים שאני אישית הייתי משתמש בהם בתחילת הדרך כשהייתי לבד (חוץ מהchatgpt שלא היה עוד קיים) מקווה שתפיקו תועלת

לקריאה עכשיו »
מדריכים לקידום אורגני בגוגל לעסקים

איך להקים גוגל אנליטיקס 4 כמו שצריך – מדריך לבעלי עסקים

אהלן חברים יקרים, כאן אביאור – שותף ובעלים בחברת אינטואיט, והיום אני רוצה להראות לכם איך ליצור גוגל אנליטיקיס 4 כמו שצריך לאתר של העסק, כדי ליצור מדריך מלא על הקמת Google Analytics לבעלי עסקים, נסקור את השלבים החשובים ביותר, החל מההרשמה ועד לניתוח הנתונים. לשם כך, אנו נצרף גם

לקריאה עכשיו »