fbpx

כמה עולה בכלל קמפיין בפייסבוק / בגוגל? – התשובה המלאה

אהלן חברים כאן אביאור, שותף ובעלים בחברת אינטואיט, והיום אני רוצה לדבר איתכם על שאלה שאני שומע כל הזמן על בסיס קבוע, והיא "כמה עולה בכלל קמפיין פייסבוק?" או "כמה בכלל עולה קמפיין גוגל?"
אז כדי לחסוך זמן לי ולכם, החלטתי לכתוב על זה מאמר כמו שצריך, שיתן את התשובה המלאה לשאלה הזו,
אז בלי לחפור יותר מדי, יאלה בואו נתחיל!

אז כמה עולה קמפיין בפייסבוק או בגוגל?

התשובה הקצרה:
ככלל אצבע לעסק שרוצה להתחיל לשווק בדיגיטל,
1200 ש"ח לחודש לפייסבוק (40 ש"ח יומי)
1500 ש"ח לחודש לגוגל (50 ש"ח יומי)
מדובר בסכומים ראשוניים שיתנו את האפשרות להתפתח משם, כל עוד אתם רוצים לגדול המטרה שלכם היא תמיד להגדיל את הסכומים.

 

ועכשיו לתשובה הארוכה יותר:

עלות הקמפיין בפייסבוק או ב-Google משתנה באופן משמעותי בהתאם למגבלות התקציב שלכם, למטרות של הקמפיין, לתחרות על מילות המפתח שבחרתם, לאיכות המודעה שלכם, לקהל היעד שבחרתם ולעוד פרמטרים.

בגוגל אתם משלמים רק על קליקים, זאת אומרת רק על אנשים שלחצו על מודעה שלכם, ובפייסבוק אתם משלמים על חשיפות, זאת אומרת על כל בן אדם שרק ראה את המודעה שלכם.

בפייסבוק, תוכלו להתחיל קמפיין עם תקציב יומי נמוך כמו 5 ש"ח. עם זאת, התקציב היומי הממוצע של רוב העסקים הוא בין 50-150 ש"ח.

בגוגל, התקציב היומי הממוצע של העסקים הוא גבוה יותר ונע בין 60-200 ש"ח ליום, אבל בגלל שמשלמים רק על תוצאות (זאת אומרת אנשים שהקליקו ונכנסו לתוך המודעה שלכם) אז מדובר בדרך כלל בהוצאה יותר משתלמת.

שימו לב, המספרים האלה הם ממוצעים ומשתנים בהתאם לתחום העסק שלכם.

מה הם המשתנים שמשפיעים על העלות?

ישנם המון משתנים שונים שיכולים להשפיע על על העלות של הקליקים/חשיפות – מה שמשפיע גם על הסכום שתצטרכו להוציא כדי לקבל את התוצאות הרצויות לכם.

הנה כמה מהמשתנים העיקריים:

כמות התחרות על מילות מפתח: מילות מפתח אלו החיפושים עצמם שאנשים עושים כדי להגיע אליכם בגוגל, מילות מפתח עם תחרות גבוהה יותר נוטות לעלות יותר מאשר מילים מפתח עם תחרות נמוכה.

האיכות של המודעה: גוגל ופייסבוק שניהם משתמשים בדירוג איכות לקביעת העלות של המודעה שלכם. מודעות עם דירוג איכות גבוה יותר מקבלות עלות לחיצה (CPC) נמוכה יותר.
האיכות נקבעת לפי איך שאנשים מגיבים למודעות שלכם, אם הם מראים התעניינות ושוהים שם, האיכות תעלה, אם לא אז היא תרד.

הרלוונטיות של המודעה לקהל היעד: אם המודעה שלכם תהיה רלוונטית לקהל שאתה ממקדים אליו בקמפיין, עלות הקליק על המודעה שלכם תרד משמעותית.

התקציב שלכם: בתוך הפלטפורמות עצמן, ניתן לבצע קמפיינים בתקציבים שונים. תקציבים גבוהים יותר מאפשרים לכם להגיע לקהל גדול יותר, אך גם מגדילים את ההוצאות.

מלבד הגורמים האלה, חשוב לזכור שהמטרה של קמפיין שיווק היא להשיג תשואה על ההשקעה (ROI). זה אומר שהתקציב שלכם צריך להתאים למטרות שלכם. אם אתם מנסה להגדיל את מספר הלקוחות שלכם, המטרה שלכם היא לרצות להגדיל תקציבים, כי יותר תקציב = יותר לקוחות.

איך לוודא שאני לא מוציא יותר/פחות מדי?

אם אתם מנסים להרחיב את העסק שלכם, ורוצים להתחיל עכשיו פתאום לפרסם לכל העולם ואשתו. חכו רגע, תנשמו, חשוב לשמור על ההוצאות שלכם תחת שליטה כדי שלא יקרה מצב שתוציאו הרבה יותר ממש שתרוויחו, או לחילופין תוציאו מעט מדי על קמפיין שיכול לתת לכם הרבה יותר.
הנה 2 דברים עיקריים שתצטרכו לעשות כדי להיות בבקרה על הקמפיינים שלכם:

מעקב ואופטימיזציה: אחת התכונות החזקות ביותר של קמפיינים דיגיטליים הן היכולת למדוד את הביצועים שלהם באופן ישיר ולשפר אותם בהתאם. חשוב לבחון את הנתונים שאתם מקבלים, כולל כמה מתוך אנשים שראו את המודעה גם לחצו עליה (CTR), התשואה על ההשקעה (ROI), ועוד. זה יכול לעזור לכם להבין איזה מסרים ומודעות הם הכי יעילים, ולכוון את המאמצים שלכם בהתאם.

אל תפחדו מניסוי וטעייה: תראו חלק מהדרך לקמפיין שמכניס מעל מליון ש"ח זה המון ניסוי וטעייה, אז אל תפחדו לנסות כל מיני דברים כמו לעשות המון מודעות שונות, לשחק עם התקציבים, לשנות את הקהלים, ותוך כדי להיות בבקרה על התקציב שלכם.

לסיכום:

מחירי פרסום בפייסבוק ובגוגל הם מאוד גמישים ושונים מעסק לעסק, וגם בתוך עסק לפי התקופות שלו,
חשוב תמיד להיות בבקרה ולעקוב אחר כל הנתונים הרלוונטים, 

בנוסף לא לשכוח שניסוי וטעייה זה דבר מבורך שחייב לעשות כדי לייצר קמפיינים מוצלחים,
אז אם הקמפיין שלכם פתאום הפך יקר מדי, תשנו אותו ותעלו שוב, ואום זה ממשיך, תעשו את זה שוב😉


המלצה שלנו, אל תפסיקו ללמוד.
אנחנו באינטואיט פרסום מאחלים לכם המון בהצלחה וכאן לכל שאלה.

תוכן עניינים

שתפו אם אהבתם >>>

הירשמו וקבלו את כל הידע הזה ישירות אליכם!

עוד פוסטים שאולי יעניינו אותך >>>

מדריכים על עיצוב גרפי לעסקים

איך ליצור לוגו לעסק שלכם תוך שעה ובחינם דרך קאנבה – מדריך מלא

אהלן חברים, כאן אביאור, שותף ובעלים בחברת אינטואיט, והיום אני רוצה להסביר לכם איך ליצור לוגו לעסק שלכם, בחינם לגמרי ובשעה אחת בלבד! את הלוגו נייצר באמצעות קאנבה, כלי תכנות מבית תוכנה ישראלי (משלנו😊), שמספקת פתרון גרפי פשוט וידידותי למשתמש, המאפשר ליצור עיצובים מקצועיים ללא צורך בניסיון בעיצוב. אני מקווה

לקריאה עכשיו »
מדריכים לקידום ממומן לעסקים

איך ליצור בעצמי את הקמפיין הראשון לעסק שלי?

קמפיין שיווקי יעיל דורש מחקר, תכנון, זמן וסבלנות. יש הרבה מתחרים שצריך להתחרות בהם כדי להבטיח שהמסר שלך יגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון, לכן חשוב מאוד לקחת את הזמן ולתכנן כל שלב כמו שצריך. מאמר זה יראה לך את האלמנטים והשלבים הנדרשים ליצירה ויישום של הקמפיין המוצלח הראשון שלכם.  אז

לקריאה עכשיו »
מדריכים לרשתות חברתיות

איך לתזמן מראש פוסטים לאינסטגרם ולפייסבוק בעזרת כלי התכנון של פייסבוק – מדריך מצולם

אהלן חברים כאן אביאור, שותף ובעלים בחברת אינטואיט, והיום אני רוצה להראות לכם איך להשתמש בכלי התכנון של פייסבוק לטובת העסק שלכם, למי שלא מכיר מדובר בכלי של פייסבוק (ואינסטגרם) שנותן לכם את האפשרות לתזמן את כל הפוסטים שלכם מראש חודש קדימה. חשוב לדעת לנצל את הזמן שלנו בצורה נכונה

לקריאה עכשיו »
מדריכים לקידום ממומן לעסקים

איך להקים קמפיין גוגל מוצלח לעסק שלי ללא נסיון קודם? – מדריך מלא

אהלן חברים כאן אביאור, שותף ובעלים בחברת אינטואיט, והיום אני רוצה להראות לכם איך לבנות קמפיין גוגל מוצלח לעסק שלכם, כזה שבאמת יביא תוצאות, בלי צורך שיהיה לכם נסיון קודם או ידע תכני, אני ממש הולך לעבור איתכם על כל השלבים. בחלק הראשון (שלב 1-7) של ההקמה של הקמפיין ממש

לקריאה עכשיו »