היי חברים, דניאל ביתן שוב כאן, שותף ובעלים של אינטואיט – משרד פרסום דיגיטלי מוביל בישראל.
היום אני רוצה לדבר איתכם על נושא שהוא חם מתמיד בעולם השיווק הדיגיטלי ב-2024, במיוחד ברשתות החברתיות – וזה כמובן סרטונים!
בשנים האחרונות, סרטונים הפכו להיות הפורמט הדומיננטי ברשתות החברתיות. אם אתם מנהלים עסק ועדיין לא משתמשים בסרטונים כדי להגיע ללקוחות שלכם – אתם מפספסים הזדמנות עצומה!
אבל אל דאגה, אני כאן כדי לעזור לכם להבין למה סרטונים הם כל כך חשובים, איך להשתמש בהם נכון, ובעיקר – איך ליצור סרטונים מנצחים שיתפסו את תשומת הלב של הקהל שלכם וייצרו תוצאות עסקיות.
למה סרטונים זה כל כך קריטי ב-2024?
כדי להבין את זה, בואו נסתכל רגע על ההרגלים שלנו כצרכנים ברשתות החברתיות. מה הכי מושך את תשומת הלב שלנו כשאנחנו גוללים בפיד? ברוב המקרים, זה יהיו סרטונים.
וזה לא סתם תחושה – הנה כמה נתונים מעניינים:
– עד סוף 2024, צפוי ש-84% מכלל התנועה באינטרנט תהיה צפייה בסרטונים.
– בפייסבוק, סרטונים מייצרים פי 1400% יותר אינטראקציות ושיתופים מפוסטים עם טקסט ותמונה בלבד.
– קרוב ל-80% מהצרכנים אומרים שצפייה בסרטון שיווקי שכנעה אותם לרכוש מוצר או שירות.
אלו רק כמה דוגמאות, אבל המסר ברור – אם ברצונכם למשוך את תשומת הלב של הלקוחות שלכם ולייצר מעורבות, אין מנוס מלהשתמש בסרטונים.
אז איזה סוגי סרטונים מתאימים לשיווק בסושיאל ב-2024?
יש אינסוף אפשרויות ליצירת סרטונים שיווקיים, אבל הנה כמה מהפורמטים הפופולריים והאפקטיביים ביותר כרגע:
- סרטוני תדמית – סרטונים שמציגים את הסיפור, הערכים והחזון של המותג שלכם. הם מצוינים לבניית מודעות ויצירת קשר רגשי עם הצופים.
- סרטוני מוצר – סרטונים המדגימים את המוצרים או השירותים שלכם בפעולה. הדרך הטובה ביותר להמחיש ללקוחות פוטנציאליים איך המוצר שלכם פותר את הבעיות שלהם.
- סרטוני הדרכה – כמו ההסבר שלי כאן, סרטוני How To או טיפים מהירים מציעים ערך מוסף לצופים ובונים אמון ומומחיות.
- סרטוני לקוחות – ביקורות וסיפורי הצלחה מפי לקוחות מרוצים הם כלי שכנוע עוצמתי מאין כמוהו.
- סרטוני Behind The Scenes – סרטונים שנותנים הצצה מאחורי הקלעים לעסק שלכם, מראים אותנטיות ובונים חיבור אישי עם העוקבים.
- סרטונים ויראליים – סרטונים מצחיקים, מרגשים או שנויים במחלוקת שנוצרו בכוונה כדי לייצר באזז ולהתפשט ברשת כמו אש בשדה קוצים.
זה רק קצה הקרחון, אבל חשוב מאוד לגוון ולהתאים את סוג הסרטונים לקהל היעד ולפלטפורמה. למשל, סרטונים בפייסבוק צריכים להיות שונים מאלו שמיועדים לטיקטוק או לאינסטגרם ריילס.
איך ליצור סרטונים שיווקיים מנצחים?
אז עכשיו כשאנחנו יודעים כמה סרטונים חשובים ואיזה סוגים להפיק, איך מוודאים שהם יהיו אפקטיביים ויביאו תוצאות? הנה כמה טיפים חשובים:
- התחילו עם אסטרטגיה – לפני שמתחילים לצלם, חשבו מה המטרות השיווקיות של הסרטון, מי קהל היעד, איפה הוא יופץ ומה המסר המרכזי. בנו תסריט שעונה על הצרכים האלה.
- השקיעו באיכות – אתם לא חייבים לשכור צוות הפקה של הוליווד, אבל תנסו להפיק סרטון באיכות הכי גבוהה שאפשר מבחינת תמונה, סאונד ותאורה. צופים היום מצפים לרמה גבוהה.
- ממוקדים ותמציתיים – תשמרו על סרטונים קצרים וקולעים. כמה קצרים? תלוי בפלטפורמה, אבל ברוב המקרים כדאי לשאוף ל-30-60 שניות מקסימום. תנו את המסר העיקרי מהר ובבירור.
- אל תשכחו את הכתוביות – חלק גדול מהצפיות ברשתות החברתיות נעשות ללא סאונד, לכן השקיעו בכתוביות שמספרות את הסיפור גם בלי קול.
- קדמו את הסרטונים – השתמשו בכלים הממומנים של הפלטפורמות כמו פייסבוק ואינסטגרם כדי לקדם את הסרטונים לקהלים חדשים ורלוונטיים. נתחו את התוצאות ושפרו את הקמפיינים בהתאם.
- הקפידו על עקביות – צרו סדרת סרטונים שמשתלבים יחד באופן קוהרנטי ומעבירים את המותג ואת הערכים שלכם לאורך זמן. חשוב לשמור על קצב פרסום סדיר כדי לבנות קהל עוקבים מעורב.
הגיע הזמן שהעסק שלכם יזרח בעולם הווידאו!
סרטונים לרשתות הם לא עוד טרנד חולף – הם כאן כדי להישאר ולשנות את פני השיווק הדיגיטלי. ב-2024, יותר מתמיד, הצלחה בעולם העסקי תלויה ביכולת שלכם למנף את הכוח של וידאו כדי לספר את הסיפור שלכם, לחבר אתכם ללקוחות ולהמיר צפיות למכירות.
אם אתם רוצים להתחיל ליצור סרטונים אבל לא יודעים מאיפה להתחיל, או שאתם צריכים עזרה מקצועית כדי לקחת את הסרטונים שלכם לרמה הבאה – אל תהססו לפנות אלינו באינטואיט. אנחנו מומחים בהפקת סרטונים שיווקיים עוצמתיים ובבניית אסטרטגיות דיגיטל מנצחות.
צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון, במייל או דרך האתר – ויחד נהפוך את 2024 לשנה שבה העסק שלכם יקרע את הרשת!