fbpx

מדריך לבעלי עסקים – איך לחשוב על אין סוף רעיונות לסרטונים ולעשות את זה כמו שצריך בעזרת claude

אהלן חברים כאן דניאל, שותף בחברת הפרסום אינטואיט, והיום אני רוצה להכיר לכם (שוב) את הכלי המטורף קלאוד שיעזור לכם לייצר אין סוף רעיונות!אז החלטתם להשקיע בשיווק באמצעות סרטונים – כל הכבוד! אתם בדרך הנכונה. סרטונים נחשבים היום לאחד הכלים האפקטיביים והמשפיעים ביותר בשיווק דיגיטלי. אבל כל מי שניסה ליצור תוכן בווידאו יודע שאחד האתגרים הקשים ביותר הוא לייצר בעקביות רעיונות מקוריים ומעניינים לאורך זמן. בדיוק בשביל זה יצרתי את המדריך הזה, בשיתוף עם כלי ה-AI המתקדם Claude (אבל אל תגלו לו שאני מדבר עליו, הוא די ביישן). ביחד, נראה איך תוכלו לתדלק את מנוע היצירתיות העסקי שלכם ולייצר בקלות תוכן וידאו מעולה, חכם ואפקטיבי לקהלים שלכם. קדימה, שנתחיל!

חלק 1 – קצת אסטרטגיה

לפני שנצלול לטכניקות הספציפיות ליצירת רעיונות, חשוב שנעצור רגע ונחשוב ברמה האסטרטגית:

א. הגדירו יעדים – מה אתם רוצים להשיג עם הסרטונים? יותר חשיפה למותג? יותר מכירות? יותר עוקבים ברשתות? תשאלו את Claude – לכל עסק יש יעדים קצת שונים, וזיהוי שלהם יעזור לכם למקד את המאמצים.

ב. מפו את הקהל שלכם – נסו להבין כמה שיותר לעומק את האנשים שאתם פונים אליהם. מה מעניין אותם? איך הם מדברים? מה מטריד אותם? Claude אומר שככל שנכיר טוב יותר את מי שבצד השני של המסך, נוכל ליצור סרטונים שיגרמו להם לחייך, לחשוב, לשתף הלאה.

ג. תכננו תמהיל תוכן – אסור ליפול לפח של סרטונים ממומנים ומאולצים מדי. התוכן צריך לשלב ערך אמיתי ללקוח – מידע מועיל, פתרון לבעיה, סיפור אנושי או בידור קליל. אם נשלב את זה עם מסר שיווקי עדין ורלוונטי, קבלנו את השילוב המנצח שיביא תוצאות.

פרק 2 – נפתח את הראש: טכניקות לייצר אין סוף רעיונות

אחרי שסגרנו את הצד האסטרטגי, הגיע הזמן לצלול לתוך המעיין היצירתי ולדלות משם רעיונות נוצצים:

א. מפת קטגוריות נושאים – התחילו בלבנות מעין "מפת נושאים" שקשורים לתחום שלכם. למשל – נניח שיש לכם עסק לרהיטים. המפה יכולה לכלול: עיצוב הבית, טרנדים עכשוויים, DIY, אחסון יעיל, בחירת חומרים, מדריכי קנייה… ועוד. כל קטגוריה כזו היא למעשה גרעין להמון רעיונות ספציפיים לסרטונים.

ב. ליסטיקלס – או בעברית, רשימות. אנשים אוהבים מאוד לצרוך תוכן בפורמט של רשימות: "5 הדברים ש…", "10 הטעויות הנפוצות ב…" וכו'. זה פורמט קליט וידידותי, וזה עוזר גם לכם ליצור מבנה ברור לסרטונים. ככה למשל ב"3 הלוקים הכי שימושיים ב-IKEA", כל סעיף יכול לקבל כמה שניות בסרטון.

ג. פתרון בעיות נפוצות – תשאלו את עצמכם (או עדיף, את הלקוחות שלכם): מה הבעיות, השאלות והתסכולים שחוזרים על עצמם בהקשר של העסק שלכם? כל אחד מהם יכול להפוך לסרטון מועיל ורלוונטי. כמו "איך לבחור את שולחן העבודה המושלם?". גם Claude אומר שככל שנפתור יותר כאבים של הצופים, הם יחזרו לעוד.

ד. היי סטורי – חפשו סיפורים מעניינים שמתקשרים לתחום שלכם. אולי סיפור על מוצר מפורסם, על טרנד עיצובי מהעבר, או על דמות היסטורית מרתקת. תנו לזה טוויסט רלוונטי וצלמו סרטון כמו "5 העובדות המפתיעות על האדריכל פרנק לויד רייט".

ה. מסע מאחורי הקלעים – קחו את הצופים שלכם אל מאחורי הקלעים של העסק! הראו איך אתם עובדים, איך המוצרים נוצרים, מה הפילוסופיה העסקית שלכם. בסרטון כמו: "כך הספה שלכם מתהווה – סיור במפעל הרהיטים". אנשים אוהבים לראות מי עומד מאחורי המותג ומקבלים מזה תחושת קרבה וקשר אישי.

ו. ידוענים מקומיים – אנשים סלבס, או אנשים מעניינים ומוכרים בתחום שלכם, הם רעיון מעולה לשיתוף פעולה בסרטונים. אולי בלוגרית עיצוב שהיא לקוחה שלכם ואוהבת את הספות שלכם? צלמו יחד משהו כמו "סיור בסלון החלומות של בלוגרית העיצוב המובילה". זה יעניק רמה של אמינות ויוקרה לתוכן שלכם.

ז. קטעי How-To – הדרכות מעשיות ומפורטות הן מנה חמה ברשת. איך לבחור? איך להרכיב? איך לתחזק? עם הניסיון והידע שלכם בתחום, זו הזדמנות מעולה להציג את עצמכם כמומחים ולגרום ללקוחות לפנות אליכם כמקור מידע אמין. סרטון כמו "5 הטיפים לניקוי ספות עור" יכול להיות להיט.

ח. שתפו אסטרטגיות ותובנות – כמו שאנחנו עושים כאן, גם אתם יכולים לשתף תכנים על תהליכי העבודה, האתגרים והפתרונות בהקשר לתחום המומחיות שלכם. אם יש לכם תובנות ייחודיות על טרנדים בתחום, או טיפים לתחזוקת רהיטים לאורך זמן – זה יכול להיות סופר מועיל וערכי לקהל שלכם.

פרק 3 – איך לעשות את זה נכון ובקטנה

יש לנו רעיונות מעולים, אז איך הופכים אותם לסרטונים קצרים ואפקטיביים? כמה טיפים חשובים:

א. כתבו תסריט – גם לסרטון בן 15 שניות כדאי לכתוב תסריט בסיסי. מבנה ברור של פתיחה, אמצע וסיום יעזור לכם למקד את המסר. אם אתם צריכים עזרה, תנו לזה תבנית כמו: (1) לכידת תשומת לב (2) הצגת הבעיה/נושא (3) הצעת פתרון/תובנה (4) מסר מותגי ו-CTA לסיום.

ב. השקיעו באיכות – תאורה טובה, סאונד איכותי ורקע נקי הם קריטיים גם בסרטונים קצרצרים. טלפון חדיש, חצובה ומיקרופון זה כבר 90% מהעבודה. בשאר תיעזרו ביכולות העריכה של האפליקציות עצמן.

ג. היו קצרים וקולעים – זכרו שבפלטפורמות כמו טיקטוק, הקשב של הצופים מאוד מוגבל. חתרו למסר בהיר, אחד או שניים בסרטון, והשתדלו להעביר אותו כמה שיותר מהר ובאופן מרתק ויזואלית.

ד. דברו בשפה של המותג – אמצו טון, לוק אנד פיל שעקביים בכל הסרטונים. זה יכול להיות שנון, מצחיק, מרגש, מלא אנרגיה… מה שמתאים לאישיות המותג שלכם. תנו לקהל "להכיר" אתכם ולצפות מה יבוא בפעם הבאה.

ה. תנו Call to Action – איך אומר Claude, אל תשאירו את הצופים על קרחון (גם בקיץ). תמיד תנו להם עוד משהו לעשות – לבקר באתר שלכם, להגיב בתגובות, להירשם לקבלת מבצעים, לצפות בסרטון הבא בסדרה… תמיד עם לינק נגיש.

ו. מדדו ושפרו – בסוף כל פוסט, תעצרו לנתח את הנתונים והתגובות. בדקו מה עבד טוב, מה פחות, מה אפשר לשפר. תנסו, תלמדו, תתאימו את עצמכם. זו הדרך הטובה ביותר להשתפר ולהגיע לנוסחת ההצלחה שלכם בסרטונים.

לסיכום

אז הגענו לסוף המדריך המקיף על יצירת תוכן וידאו בעזרת Claude. אני מקווה שמצאתם אותו מועיל ושהוא נתן לכם כלים מעשיים ופרספקטיבות חדשות על איך ליצור סרטונים מעניינים ואפקטיביים לעסק שלכם.

אני רוצה לשתף אתכם שגם אני, כשותף בחברת אינטואיט, נתקל לא פעם באתגר של לייצר רעיונות טריים ומגוונים לתוכן שיווקי. זו משימה שדורשת הרבה יצירתיות, התמדה ומאמץ מחשבתי. אבל אני יכול לומר לכם בכנות – מאז שגיליתי את היכולות של Claude והתחלתי להטמיע אותו בתהליך העבודה שלי, זה שינה את חיי.

פתאום, במקום להתמודד לבד מול דף ריק, יש לי שותף אמין ויצירתי שתמיד מוכן לעזור, להציע כיוונים חדשים ולתת פידבק מושכל. זה לא שהוא מייתר את הצורך שלי לחשוב או פוטר אותי מלקבל החלטות – אבל הוא בהחלט מזין אותי ברעיונות, משחרר אותי מחסמים ומאיץ משמעותית את כל התהליך. אני מרגיש שאני מסוגל לייצר הרבה יותר תוכן, ובאיכות גבוהה יותר, מאז שהתחלתי להיעזר בבינה המלאכותית הזו.

אז אם גם אתם מתמודדים עם האתגר של יצירת תוכן וידאו קבוע לעסק שלכם – אני ממליץ בחום לשלב את Claude בתהליך שלכם. תנו לו הזדמנות לסייע לכם, לפתוח בפניכם אופקים חדשים וללמד אתכם דרכי חשיבה יצירתיות. אני בטוח שתופתעו לטובה מהתוצאות, כמוני.

עם זאת, חשוב לי להדגיש – Claude, או כל טכנולוגיה אחרת, לעולם לא יחליפו את הייחודיות, הניסיון והחוכמה שלכם כבעלי עסקים. רק השילוב בין התובנות שצברתם, ההבנה שלכם את השוק והקהל, והיצירתיות האנושית שלכם – יחד עם היכולות של בינה מלאכותית – הוא שיניב את התוצאות הטובות ביותר. אז אל תפחדו לשלב את הכוחות, להעז, לנסות ולאמץ את הכלים החדשים האלה.

בסופו של דבר, תוכן וידאו מצוין נובע מהאותנטיות והערך שאתם מסוגלים להעניק ללקוחות שלכם. הטכנולוגיה, כמו Claude, היא פשוט עוד דרך לממש את הפוטנציאל הזה ולהגיע ליותר אנשים. אז תפנימו את העקרונות והטכניקות מהמדריך הזה, תתאימו אותם למציאות הייחודית של העסק שלכם, ותתחילו ליצור. אני מאמין בכם ויודע שעם ההתמדה והיצירתיות שלכם, השמים הם הגבול.

תודה שקראתם, אני מקווה שנהניתם ושהמדריך נתן לכם ערך אמיתי. אם יש לכם שאלות נוספות או שאתם רוצים לשתף אותי בסרטונים שיצרתם בעקבות הקריאה – אתם יותר ממוזמנים לפנות אליי ואל הצוות המוכשר שלנו באינטואיט. אנחנו תמיד כאן כדי לעזור, לייעץ ולתמוך בדרככם להצלחה.

שלכם,
דניאל מחברת אינטואיט

תוכן עניינים

שתפו אם אהבתם >>>

הירשמו וקבלו את כל הידע הזה ישירות אליכם!

עוד פוסטים שאולי יעניינו אותך >>>

מדריכים על עיצוב גרפי לעסקים

איך ליצור כל מה שצריך לעסק מבחינה מיתוגית | לוגו, פרופילים לרשתות, קאבר לפייסבוק וליוטיוב בעזרת קאנבה | מדריך מצולם לבעלי עסקים

אהלן חברים, כאן דניאל, שותף ובעלים בחברת אינטואיט פרסום, יצירת זהות מיתוגית עקבית ומזוהה היא קריטית להצלחתו של כל עסק קטן וגדול. על מנת לבנות מותג מצליח, חשוב לייצר אלמנטים ויזואליים שלוכדים את ערכי הליבה והחזון של העסק. במדריך המקיף הזה, אסביר לכם כיצד ליצור בקלות רבה את כל האלמנטים

לקריאה עכשיו »
מדריכים לקידום ממומן לעסקים

איך ליצור בעצמי את הקמפיין הראשון לעסק שלי?

קמפיין שיווקי יעיל דורש מחקר, תכנון, זמן וסבלנות. יש הרבה מתחרים שצריך להתחרות בהם כדי להבטיח שהמסר שלך יגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון, לכן חשוב מאוד לקחת את הזמן ולתכנן כל שלב כמו שצריך. מאמר זה יראה לך את האלמנטים והשלבים הנדרשים ליצירה ויישום של הקמפיין המוצלח הראשון שלכם.  אז

לקריאה עכשיו »
מדריכים לרשתות חברתיות

איך לתזמן מראש פוסטים לאינסטגרם ולפייסבוק בעזרת כלי התכנון של פייסבוק – מדריך מצולם

אהלן חברים כאן אביאור, שותף ובעלים בחברת אינטואיט, והיום אני רוצה להראות לכם איך להשתמש בכלי התכנון של פייסבוק לטובת העסק שלכם, למי שלא מכיר מדובר בכלי של פייסבוק (ואינסטגרם) שנותן לכם את האפשרות לתזמן את כל הפוסטים שלכם מראש חודש קדימה. חשוב לדעת לנצל את הזמן שלנו בצורה נכונה

לקריאה עכשיו »
מדריכים לקידום אורגני בגוגל לעסקים

איך להקים גוגל אנליטיקס 4 כמו שצריך – מדריך לבעלי עסקים

אהלן חברים יקרים, כאן אביאור – שותף ובעלים בחברת אינטואיט, והיום אני רוצה להראות לכם איך ליצור גוגל אנליטיקיס 4 כמו שצריך לאתר של העסק, כדי ליצור מדריך מלא על הקמת Google Analytics לבעלי עסקים, נסקור את השלבים החשובים ביותר, החל מההרשמה ועד לניתוח הנתונים. לשם כך, אנו נצרף גם

לקריאה עכשיו »