איך לייצר תוכן לעסק שלי על פי אסטרטגיה?

*המאמר כתוב בלשון זכר אך כמובן שפונה לשני המינים*

 70 מיליון פוסטים בבלוג מתפרסמים מדי חודש בעולם, מה שמשתווה ל-2 מיליון בממוצע מדי יום (מקור). זה הרבה תוכן. אז איך תופסים מקום בשוק רווי יתר? איך אנחנו יוצרים תוכן שהלקוחות שלנו עדיין ימצאו בעל ערך?

המטרה היא לא יותר תוכן, אלא תוכן בעל יותר ערך.

זה נשמע מובן מאליו אבל, למרבה הצער, עסקים ואפילו משווקים רבים עדיין מזלזלים בחשיבותה של אסטרטגיית תוכן מתוכננת בקפידה ומתועדת היטב. רבים עדיין בוחרים בכמות, על פני איכות.

זו גישה שכבר אינה בת קיימא ולעיתים רחוקות מביאה תוצאות.

בין אם אתה מפרסם כרגע תוכן ללא תוכנית מסודרת או שכבר יש לך אסטרטגיית תוכן שברצונך לשפר, מאמר זה יראה לך כיצד ליצור תוכנית תוכן מנצחת.

אבל לפני שנעבור לעצה המפורטת שלנו, בוא נגדיר תחילה מהי אסטרטגיית תוכן והסיבות שבגללן כדאי לשלב אחת בתוכנית השיווק שלך, לא משנה באיזה תעשייה אתה עוסק.

כחלק מצוות האורגני כאן בדיגיטל פלייס, פיתוח אסטרטגיית תוכן עבור לקוחותינו הוא חלק מהיומיום. כאשר יותר ויותר עסקים מבינים את החשיבות של אסטרטגיית תוכן ומשקיעים בהם, כיצד תוכל לנקוט בצעדים כדי לוודא שהתוכן שלך בולט מהשאר?

אבל רגע, שיווק באמצעות תוכן מתאים בכלל לעסק שלי?

כנראה שכן. אם יש לך לקוחות, יש לך הזדמנויות לעלות תוכן מותאם אליהם. זה באמת כל כך פשוט.

אם אתה נמצא במה שנחשב לענף נישה, אל תעשה את הטעות לחשוב שיצירת תוכן מעולה זה לא משהו שמתאים לך.

תחשוב אחורה לשבוע האחרון – כמה פעמים הקלדת בגוגל?

דברים כמו – "הנפקת תו ירוק" ו"נורית לחץ אוויר בצמיגים כל הזמן נדלקת" אולי עולים בראש שלך. לא הנושאים הכי מרגשים, אבל גם להם יש כאלו שנותנים את התשובה המספקת לגולש וכך זוכים בתנועה הנחשקת לאתר שלהם.

מקד את תשומת הלב שלך בנתינת ערך לאנשים שזקוקים לך ולא תוכל לטעות.

אז מהי אסטרטגיית תוכן?

אסטרטגיית תוכן מגדירה כיצד אתה משתמש בתוכן כדי לספק את צרכי המשתמשים שלך ולעמוד ביעדים העסקיים שלך. זה מחליף את סוג הגישה של "לזרוק את זה החוצה ולקוות לטוב", ובמקום זאת, זה מאפשר לך לספק את התוכן הנכון, לקהל הנכון, עם מטרות ברורות בראש.

אסטרטגיית תוכן היא לא משהו שעושים פעם אחת ומחכים לתוצאות – היא צריכה להתפתח כל הזמן כדי להבטיח שאתה עומד בקצב הצרכים, הרצונות והדרישות של הלקוחות שלך בכל שלב במשפך השיווק של העסק שלך.

היום ב2022, אנשים הם מאוד דינמיים, לכן אתה צריך להתפתח ככל שהלקוחות שלך מתפתחים כדי שתוכל להתאים את אסטרטגיית התוכן שלך במטרה להשיג את היעדים העסקיים שלך, בין אם זה לעודד מעורבות, תנועה, לידים או מכירות.

לצורך פישוט הדברים, חילקנו את אסטרטגיית התוכן ל3 שלבים עיקריים:

מחקר – מטרת שלב המחקר היא לאסוף מידע רב ככל האפשר לקראת ביצוע התוכן. זה כולל הגדרת יעדים והבנת הקהל שלך, כמו גם בדיקת התחרות וביקורת על התוכן שכבר יש לך.

ביצוע – זהו שלב "לסיים דברים". בהתחשב במידע שנאסף בשלב המחקר, זה הזמן שבו אתה יוצר לוח זמנים (כמו לוח שנה) להעלאת התוכן שלך ומתחיל להפיק אותו. 

קבלת נתונים והתאמות -בשלב זה אתה צריך לנתח את יעילות התוכן שלך ובמידת הצורך, לבצע התאמות לתוכנית המקורית שלך כדי להפוך אותו לעוצמתי עוד יותר.

אז איך לפתח אסטרטגיית תוכן לעסק שלי?

כל אסטרטגיית תוכן דיגיטלי צריכה להתחיל בשלב מחקר שאמור לכלול את הפעולות הבאות:

1) הגדירו במדויק מה המטרות שלכם.

ללא יעדים מוגדרים היטב, תוכן הוא פחות אפקטיבי. לכן אסטרטגיית תוכן צריכה תמיד להתחיל בהגדרת מה אתה רוצה להשיג.

יעדי העסק יכולים כל הזמן להשתנות, אבל הנה כמה דוגמאות למטרות אסטרטגיית תוכן:

-מכירות

תוכן למטרת מכירות ללקוחות פוטנציאליים אמור לתת הרגשה שהעסק שלך הוא הטוב ביותר לעבוד איתו, שהמוצרים והשירותים שלך מתאימים לגולשים, ושיש לך ידע נרחב בתחום העסק שלך.

-יצירת לידים

ספרים אלקטרוניים, מדריכים, שליחת מיילים, ניוזלטר ועוד ועוד – ישנן דרכים רבות ושונות להשתמש בתוכן כדי ליצור לידים. המשותף לכולם זה איסוף הפרטים של הלקוחות הפוטנציאלים.

יש לוודא שמה שאתם מבקשים לא יהיה פולשני מדי. לדוגמה, בדרך כלל אנו ממליצים לא לבקש מספרי טלפון אלא אם כן בהחלט צריך.

-מודעות למותג

במקום פשוט למכור את המוצרים והשירותים שלך, תוכן ממותג מתמקד בערכים שלך כעסק ובמה שגורם לך להתבלט מהמתחרים.

תוכן שאומר ללקוחות פוטנציאליים במה אתה מאמין ובמה המותג שלך מייצג. למה הלקוחות צריכים לבחור בך על פני המתחרים שלך? תוכן מהסוג הזה עוצמתי מאוד לטווח הרחוק.

-תוכן סמכותי

קשור קשר הדוק לתוכן מהסוג של מודעות למותג, תוכן סמכותי עוסק בביסוס המותג שלך כסמכות בנישה שלך. אם זו תהיה המטרה שלך, התוכן שלך יתמקד בלהראות שיש לך הבנה טובה של השוק ושל הלקוחות שלך.

אתה תציג תובנות מקוריות ומומחיות ייחודית, במקום פשוט לחזור אחרי מה שהמתחרים שלכם או מובילי מחשבה אחרים אמרו.

בנוסף יש עוד סוגי תוכן אך אלו העיקריים וכדי למקסם תוצאות עדיף לשלב ביניהם בצורה חכמה ועקבית.

2) הגדירו את הקהל של העסק שלכם.

מחקר אישי של לקוחות או קונים הוא חיוני אם אתה רוצה שהאסטרטגיה שלך תצליח. השאלות שבהן אתה רוצה להתמקד כוללות:

-למי אתה רוצה להגיע?

-למה שיהיה אכפת להם מהעסק שלך?

-אילו בעיות העסק שלך יכול לפתור להם?

-איך ואיפה הם אוהבים לצרוך מידע? (גוגל/פייסבוק/אינסטגרם ועוד ועוד)

-מה הקהל שלך אומר על המותג שלך במדיה החברתית? תסתכל על הביקורות שהם משאירים או הפעל סקר.

מחקר מילות מפתח יעזור מאוד גם בשלב זה, שכן הוא ייתן לך הבנה מה המוצרים, הבעיות והשאלות המבוקשות ביותר של הלקוחות שלך.

3) אם יש, תעברו על התוכן שכבר קיים אצלכם.

ביצוע ביקורת תוכן יעזור לך באסטרטגיית התוכן שלך בכך שיחסוך לך זמן. יתכנו חלקי תוכן שיכולים להתאים עם כוונון או עדכון במקום שכתוב מלא. או מספר דפים קטנים שניתן לשלב אותם למדריך מקיף.

אם אתה גם יודע מה עובד (ומה לא!), תוכל להשתמש במידע הזה כדי להתאים את אסטרטגיית התוכן שלך ולהבטיח שכל מה שאתה עושה מגובה בנתונים קיימים.

לצורך ניתוח נתוני התוכן הקיים כמו שצריך, חלק אותו ל4 קבוצות:

-תוכן שיש לשמור: התוכן מתפקד היטב, עדיין רלוונטי ומתאים ליעדים הכוללים שלך. אין צורך בשינויים.

-תוכן שיש לעדכן: התוכן עדיין נותן ערך, אבל יש חלקים ספציפיים שהם מיותרים ולכן צריכים עדכון והוספת תוכן.

-תוכן שיש לאחד: השתמש בפעולה זו כאשר יש לך מספר דפים המכסים את אותם נושאים. שלב דפים אלה למדריך אחד.

-תוכן מיותר: התוכן מיותר/לא רלוונטי לגולשים או מקבל תנועה כה קטנה שלא כדאי לשמור. כאן, תרצה לקחת משתמשים לדף אחר במקום זאת בעזרת ביצוע הפניה (הפניית 301).

4) נתחו את המתחרים שלכם.

כדי שיצירת תוכן לטווח ארוך תהיה אפקטיבית, עליך להבין היטב את התעשייה שלך ואת שחקני המפתח שלה ולבצע ניתוח מתחרים מעמיק.

בדוק מה המתחרים שלך עושים

מה הם עושים טוב? 

באילו פורמטים של תוכן הם משתמשים? 

איזה סוג של מעורבות מניע התוכן שלהם? 

מה הן החוזקות שלהם?

מנקודת מבט של קידום אורגני לגוגל, אתה יכול להשתמש בכלים כגון Semrush או Ahrefs כדי להסתכל על התוכן בעל הביצועים הטובים ביותר של המתחרים שלך ולבדוק מהן מילות המפתח שהם מכוונים אליהם. גם ניתוח ידני הוא בעל ערך רב.

כדאי גם לזכור בשלב זה שהמתחרים שלך עשויים להיות שונים ממי שאתה מתחרה במנועי החיפוש. ייתכן שיש לך גם מתחרים שונים בהתאם למוצר/שירות שאתה מתמקד בו. ודא שאתה יודע מול מי אתה מתמודד.

5) ערכו מחקר מילות מפתח.

מחקר מילות מפתח הוא אחד הצעדים החשובים ביותר שיש לנקוט לפני שאתם קופצים ישר לאסטרטגיית תוכן. עליך לוודא שהתוכן שאתה יוצר בהמשך הדרך מובל על ידי מונחי חיפוש שאתה יודע שאנשים מחפשים כדי שהוא ידורג ביעילות בתוצאות החיפוש של גוגל.

ישנם המון כלים בעזרתם תוכלו לבצע מחקר מילות מפתח מקיף ונכון, בניהם גם מתכנן מילות המפתח של גוגל בחינם.

אם הבנתם הכל אז זה הזמן לעבור לשלב הביצוע וליצור את התוכנית לאסטרטגיית התוכן שלכם.

אז איך יוצרים תכנית מסודרת לאסטרטגיית התוכן?

בצורתה הבסיסית ביותר, תוכנית תוכן מפרטת איזה תוכן אתה מתכנן לפרסם ומתי. זה יכול לכלול הכל, מתוכן טקסט בלבד ועד לסוגים אחרים של תוכן, כגון וידאו ותוכן למדיות החברתיות.

אתה לא צריך שום תוכנה מפוארת, Excel או Google Sheet יספיקו, ובוודאי שלא חסרות תבניות אסטרטגיית תוכן זמינות באינטרנט.

היתרונות העיקריים של שימוש בלוח זמנים מתועד היטב הם:

-מאפשר לך לתכנן מראש ולארגן את התוכן שלך סביב אירועים מרכזיים, תאריכים והשקות מוצרים.

-נותן לך תצוגה ברורה של מה שמתרחש כדי שתוכל להקדיש מספיק זמן לעשות את כל ההכנות הנדרשות.

-עוזר לך לשמור על עקביות מכיוון שתוכל בקלות לזהות פערים ולמלא אותם בהתאם.

לסיכום:

אסטרטגיית התוכן שלך לא צריכה להיות משהו שאתה יוצר פעם אחת ואז משאיר ומחכה לתוצאות. ככל שהעסק שלך יגדל וישתנה, כך גם אסטרטגיית התוכן שלך תגדל, אז וודא שאתה בוחן אותה מחדש לפחות כל שישה חודשים.

חשוב לעקוב אחר כל הנתונים ולמטב את הביצועים בעזרתן, כך שככל שעובר הזמן, כך התוצאות יהיו יותר ויותר טובות ואפקטיבות.

אם אתה צריך עזרה באסטרטגיית התוכן שלך, אל תהסס לפנות אלינו.

תוכן עניינים

שתפו אם אהבתם >>>

הירשמו וקבלו את כל הידע הזה ישירות אליכם!

עוד פוסטים שאולי יעניינו אותך >>>

מדריכים לקידום אורגני בגוגל לעסקים

מיתוג עסקי בשנת 2024: איך ליצור מותג חזק ומוכר

שלום לכם, דניאל ביתן כאן, שותף ובעלים בחברת הפרסום אינטואיט. במהלך הקריירה שלי בעולם השיווק והפרסום, ראיתי איך מיתוג נכון יכול להפוך עסק קטן למותג מוביל. היום אני רוצה לחלוק איתכם את התובנות שלי על מיתוג עסקי בשנת 2024. כשהתחלתי את דרכי בעולם השיווק ב-2017, לא יכולתי לדמיין עד כמה

לקריאה עכשיו »
מדריכים על כלים לעסקים

כיצד לבחור משרד פרסום שמתאים לעסק שלך? מדריך מעודכן ל-2024

היי, אביאור אהרוני כאן. כבעלים של משרד פרסום, אני יודע עד כמה קריטית היא הבחירה של משרד פרסום נכון לעסק שלכם. זו החלטה שיכולה להשפיע דרמטית על ההצלחה והצמיחה של העסק שלכם ב-2024. בואו נדבר על איך אתם, כבעלי עסקים קטנים ובינוניים, יכולים לבחור את המשרד המושלם עבורכם. איך להתחיל

לקריאה עכשיו »
מדריכים על אתרים לעסקים

מדריך לעיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט לעסקים קטנים: איך להשיג נוכחות אונליין חזקה

בעידן הדיגיטלי, לאתר אינטרנט יש תפקיד מרכזי בכל עסק, בין אם הוא קטן או גדול. אתר אינטרנט מעוצב היטב יכול למשוך לקוחות, לחזק את האמינות ולבנות את המותג שלך. במאמר זה נסקור את השלבים המרכזיים בעיצוב ופיתוח אתר אינטרנט שיביא לעסק הקטן שלך נוכחות אונליין מרשימה ויעילה. 1. הגדרת מטרות

לקריאה עכשיו »
מדריכים לרשתות חברתיות

איך לתזמן לכל הרשתות כמו מקצוענים – מיוחד לבעלי עסקים | מדריך מלא ומצולם

שלום חברים, כאן אביאור, שותף ובעלים בחברת "אינטואיט פרסום". אני שמח להציג בפניכם מדריך מעשי ומקיף לתזמון פוסטים ברשתות החברתיות המובילות. לאורך השנים, ראיתי עסקים רבים מתמודדים עם האתגר של ניהול נוכחות מקוונת עקבית ואפקטיבית. תזמון נכון של פוסטים הוא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר בהשגת תוצאות מרשימות ברשתות החברתיות. לכן,

לקריאה עכשיו »